یکی از مشکلات معضلی که برخی افراد با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، رویش بیش ازحد موهای زائد در ناحیه گوش و بینی است. فرقی نمی‌کند که زن باشید یا مرد، این موها در هر دو جنس بسیار شایع دیده می شوند. همچنین افرادی که دچار این مشکل هستند، همواره معذب بوده و اعتماد به نفس خود را از دست می‌دهند. زیرا دیده شدن این موهای اضافی در این نقاط به هیچ عنوان خوشایند نیست.

وجود موهای زائد در ناحیه گوش و بینی علاوه بر ظاهر زشتی که دارد، باعث اختلال در روند تنفس، بویایی و شنوایی  فرد خواهد شد. بنابراین لازم است به راه‌هایی برای از بین بردن این موها بیاندیشیم! عده‌ای با وکس این موهای زائذ را از ریشه می‌کنند که این عمل راهی دردناک و خطرناک است. استفاده از موچین نیز راه حل دیگری است که آن هم دردناک و زمان‌بر می‌باشد. در این مقاله شما را با دستگاهی به اسم موزن گوش و بینی آشنا می‌کنیم.

تعریف موزن گوش و بینی

موهای بینی و گوش بخش طبیعی از بدن انسان است که به عنوان یک سیستم دفاعی عمل می کند. موی بینی مواد مضر را از سیستم بدن خارج می‌کنند و رطوبت هوا را که تنفس می‌کنیم، حفظ می‌کند. رگ‌های خونی در بینی و صورت بسیار متراکم هستند. آن ها در بینی از رشد مو حمایت می‌کنند. اگرچه موهای بینی عملکرد مفیدی دارند، اما ممکن است به دلایل شخصی یا فرهنگی تصمیم بگیرید که بخواهید آن را از بین ببرید. یکی از راه‌ های امن، بدون خطر و راحت استفاده از موزن گوش و بینی است. از آنجایی که موهای بینی یک عملکرد مهم در بدن شما انجام می دهند، نباید آن را به شدت تغییر دهید. موهای بینی از ورود ذرات به بدن شما جلوگیری می‌کنند و آلرژی و عفونت را کاهش می‌دهند.

آن ها همچنین به افزودن و حفظ رطوبت در هوایی که تنفس می‌کنید، کمک می‌کنند. از طرفی هم به واسطه این که بینی در مثلث خطر قرار دارد، این ناحیه بسیار حساس و آسیب‌پذیر است. بنابراین کندن موها از ریشه کاری خطرناک و بسیار دردآور است. در نتیجه بهترین راه‌حل استفاده از موزن بینی است. موزن گوش و بینی یک دستگاه چند منظوره است که به راحتی موهای بینی، گوش و حتی گاهی ابروهای شما را کوتاه می‌کند. کوتاه کردن موهای بینی و گوش به شما این امکان را می‌دهد که به آرامی و بدون برداشتن بیش از حد یا آسیب رساندن به پوست ظریف داخل بینی و یا پرده گوش خود، فقط قابل مشاهده‌ترین موها را از بین ببرید یا کوتاه کنید. در ادامه به معرفی نکاتی برای خرید بهترین دستگاه موزن می‌پردازیم.

نکات مهم و قابل توجه در هنگام خرید این محصول

اگر شما هم مشتاق به خرید این دستگاه جادویی شده‌اید؛ بهتر است قبل از خرید به یک سری نکات توجه کنید. در بازار مارک‌ ها و انواع مختلفی از این دستگاه وجود دارد. هر کدام از این دستگاه ها از نظر قیمت، کارکرد، کیفیت و خدمات پس از فروش باهم فرق دارند. بنابراین باید قبل از خرید این دستگاه، اطلاعاتی را در مورد این دستگاه کسب کنید تا خرید موفقیت آمیزی داشته باشید.

  • توجه به سری‌های موجود در دستگاه

در هنگام خرید حتما به سری‌هایی که بر روی موزن گوش و بینی قرار دارد، توجه کنید. دلیل این امر، تنوع عملکرد آن ها است. برخی دستگاه‌ها فقط دارای یک سری با قابلیت چرخشی بوده و برخی دیگر دارای سری‌های مختلف با عملکرد متفاوت هستند. به عنوان مثال به کمک برخی از سری‌ها شما به راحتی می‌توانید خط ریش و ابروهای خود را مرتب کنید. پس قبل از خرید از وضعیت سری دستگاه مطلع شوید!

یکی دیگر از نکاتی که باید به آن توجه کنید، وضعیت اتصال قطعات دستگاه از جمله سری‌های آن است. دستگاه ایده‌آل باید طوری ساخته شده باشد که به راحتی بتوانید سری‌های آن را از بدنه اصلی جدا کنید و سپس آن را به بدنه متصل کنید. به بیان دیگر، موزن گوش و بینی باید دارای دکمه تعویض باشد که بتوانید قسمت‌های مختلف مربوط به اصلاح را تعویض کنید. همچنین برخی دستگاه‌ها به گونه‌ای هستند که با یک چرخش کوچک می‌توان سری آن ها را جدا نمود. تا جای ممکن به جنس سری و تیغه‌های دستگاه توجه کنید. بهترین سری، باید ضد زنگ و قابل شست و شو بوده و از فلزات مرغوبی ساخته شده باشد.

  • مجهز بودن دستگاه به چراغ

یکی از ویژگی‌های یک موزن استاندارد و کاربردی، مجهز بودن آن به چراغ است. هنگام اصلاح موهای بینی و گوش، به دلیل حساسیت و کلیدی بودن نقش این دو عضو بدن، باید احتیاط زیادی به خرج دهید. داشتن چراغی در موزن گوش و بینی باعث می‌شود که شما دید خوبی به داخل گوش یا بینی خود داشته باشید، بر آن مسلط باشید تا بدون هیچ آسیبی موهای خود را از بین ببرید.

  • نوع باطری موزن گوش و بینی

یکی از نکاتی که قبل از خرید موزن گوش و بینی باید به آن توجه کنید، نوع باطری دستگاه است. عمومااین باتری ها به دو نوع موزن با باطری قابل شارژ و موزن با باطری قلمی تقسیم می‌شوند. یکی از توصیه‌های مهم و ضروری ما به شما این است؛ در صورتی که زیاد از این دستگاه استفاده نمی‌کنید، بهتر است دستگاهی با باطری قلمی را خریداری کنید. زیرا موزن‌های شارژی نیاز به استفاده مداوم دارند تا به باطری و کل دستگاه آسیبی وارد نشود.

  • ضد آب بودن دستگاه

یکی از نکاتی که نمی‌توان از آن چشم پوشی کرد، ضد آب بودن موزن است. اگر موهای زائد نواحی ذکر شده بیش از مقدار معین بلند باشد، ممکن است دستگاه را بعد از مدتی کثیف کنند. این کثیفی به مرور زمان عملکرد این دستگاه را را تحت تاثیر قرار می دهد. پس برای رفع این مشکل باید دستگاه را شست وشو داد تا تمیز شود؛ برای این امر بهتر است دستگاهی ضد آب خریداری کنید که شستن و تمیز کردن آن راحت و بی‌خطر باشد.

  • استفاده آسان از موزن گوش و بینی

استفاده آسان از موزن گوش و بینی یکی از مهم ترین و اصلی‌ترین معیارهای انتخاب است. دستگاه باید از نظر اندازه، بزرگ و سنگین نباشد تا بتوان راحت و بدون دغدغه از آن استفاده کرد. همچنین ارگونومی آن باید استاندارد و خوش دست باشد تا استفاده از آن برای همه افراد راحت باشد. تا حد ممکن بهتر است دستگاهی را خریداری کنید که بدنه آن گرد است. زیرا در دست گرفتن دستگاه‌هایی با بدنه مربعی خیلی راحت نیست. بهتر است که دستگاه موردنظر سبک، قابل حمل، اندازه و سایز کوچک و نگهداری از آن نیز راحت باشد.

نکته دیگر برای خرید دستگاهی استاندارد، توجه به صدای آن حین کار کردن است. برخی دستگاها حین کار صدای وز وز می‌دهند که ممکن است برای بعضیی از افراد آزاردهنده باشد. اگر جز افرادی هستید که به شدت با مشکل صدا آزاری روبه‌رو هستید ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که هنگام خرید از فروشنده در مورد میزان صدای دستگاه سوال بپرسید و یا کاتالوگ راهنمای دستگاه را به دقت بخوانید.

  • برند سازنده، گارانتی و خدمات پس از فروش موزن گوش و بینی و خرید این محصول فروشگاه گل انار

قبل از خرید حتما به این نکته توجه کنید که دستگاه توسط شرکت و برند معتبری تولید شده باشد. همچنین لازم به ذکر است که آن را از فروشگاه معتبری خریداری کنید. موزن گوش و بینی در برندهای مختلفی تولید می‌شود که مشهورترین این برندها، برند پاناسونیک، فیلیپس، موزن گوش و بینی براون، پرومکس، رزویا و جیمی است. همچنین باید به وضعیت خدمات پس از فروش دستگاه نیز توجه کنید. و تا جای امکان دستگاهی را بخرید که دارای گارانتی و شرایط خدمات پس از فروش باشد. شما می توانید بهترین محصولات برقی – آرایشی را از وب سایت رسمی گل انار خریداری نمایید.