روش هایی برای انتخاب راحت تر رنگ مو وجود دارد که باعث می شود از انتخابتان راضی و خرسند بمانید. کافی است تنها به نکاتی مانند سلیقه خود، تناژ پوست، نوع لباس پوشیدن و شغل خود توجه داشته باشید. این گونه راحت تر می توانید از میان هزاران hair color، طرح موی مورد نظر خود را انتخاب کنید.  در ادامه مطالب بیشتری خواهیم گفت که به شما کمک کند. همراه ما بمانید و مطالبمان را دنبال کنید.

انواع رنگ مو

برای اینکه بتوانید راحت تر رنگی مناسب موی خود پیدا کنید بایستی با انواع تناژ گرم و سرد آشنا باشید. همچنین با ماندگاری آن ها نیز آشنا شوید.

  • رنگ موهای گرم

رنگ‌ های گرم، زنده و شفاف هستند که بیش‌ تر جلب ‌توجه می کنند. همچنین چشم این ‌ها را، به خاطر حرارت و گرمایی که دارند، زودتر تشخیص می دهد. در واقع می‌توان این طور تصور کرد که رنگ های گرم و زنده از آتش گرفته شده‌اند. از جمله این رنگ ها می توانیم به طلایی، مسی، ماهاگونی، قرمز، بلوطی، شکلاتی، عسلی، فندقی، شرابی، نسکافه ای گرم و برنز، اشاره کنیم.

  • رنگ موهای سرد

همچنین رنگ های سرد و آرام از پایه آبی هستند. می‌توان این طور تصور کرد که به خاطر نور آبی، از برف گرفته شده‌ اند. آن ها کدر هستند و چشم آن‌ ها را دیرتر تشخیص می‌دهد. رنگ ‌های سرد فراریت بیشتری داشته و قدرت جلب توجه کمتری دارند. آن ها شامل دودی، زیتونی، موکا، بنفش، نقره ای، صدفی، مرواریدی، شامپاینی، نسکافه ای سرد، کنفی و … می باشند. برای اعمال این ها به موهایتان باید مراحل دکلره مو را پشت سر بگذارید. می توان گفت افراد لاغر با پوست تیره و گندمی جزو گروه سرد و افراد چاق با پوست روشن جزو گروه گرم هستند.

  • رنگ مو دائمی، نیمه دائمی یا موقتی

اگر در مورد انتخاب خود مطمئن نیستید سعی کنید از  رنگ های موقتی ها استفاده کنید. آن ها طی 25 الی 30 بار شستشو محو می شوند. همچنین برای اضافه کردن درخشش و داشتن ظاهری فانتزی مناسب اند. رنگ های دائمی و نیمه دائمی دوام بیشتری خواهند داشت. دائمی ها به راحتی شسته و محو نمی شوند. اگر به دنبال رنگ های روشن تر هستید ممکن است مجبور شوید دکلره کنید. برگرداندن رنگ های دائم کمی سخت است؛ ولی نیمه دائمی ها به راحتی محو می شوند. آن ها برای هایلایت، اضافه کردن عمق و پوشاندن موهای خاکستری عالی هستند. اما رنگ های نیمه دائمی نمی توانند موها را روشن تر کنند.

روش هایی برای تشخیص رنگ مو مناسب

چند روش برای اینکه تشخیص و انتخاب درستی در رنگ مو داشته باشید، وجود دارد.

روش اول: ایستادن جلوی پنجره

یکی از روش ها این است که با استفاده از یک آینه جلو یک پنجره بایستید و به رنگ پوست زیر چشم خود توجه کنید. اگر پوست زیر چشم بنفش یا آبی بود؛ یعنی رنگ سرد به شما بیشتر می آید. در غیر این صورت رنگ های گرم برای شما مناسب تر می باشد.

روش دوم: دقت به چشم

اگر چشم ‌های شما روشن است، با داشتن موهای تیره، می‌توانید سراغ بلوند بروید. اگر چشم‌ هایتان تیره است، بهتر است همین طیف رنگی را حفظ کنید. اگر چشم‌هایتان آبی هستند، سراغ طیف رنگ موی سرد بروید. با چشم ‌های روشن می‌توانید به رنگ‌های فانتزی مثل صورتی، زرد و آبی هم فکر کنید.

روش سوم: بررسی پوست

اگر پوست شما زیر نور آفتاب سریع می سوزد و دچار سوختگی می شود، باید گفت پوست شما سرد است. رنگ های گرم وقتی در معرض نور آفتاب قرار می گیرند برنزه می شوند. در ضمن اگر پوست روشن و سردی دارید بهترین رنگ موهایی که می توانید انتخاب کنید خاکستری و بلوند پلاتینی می باشد که شما را خیلی جذاب خواهد کرد.

اگر پوست شما گرم می باشد طلایی، برنز و مسی را هم می توانید امتحان کنید. اگر پوست شما هیچ تن خاصی ندارد، می‌توانید خوشحال باشید که انتخاب‌های زیادی برای رنگ مو خواهید داشت. باید گفت خیلی بیشتر از پوست‌های گرم و سرد می‌توانید از رنگ‌های متنوع استفاده کنید. اگر پوستتان و موهایتان روشن است و  بلوند هستید، بهتر است به دنبال رنگ‌های بژ باشید. اگر مو‌ها و چشم‌هایی قهوه‌ای دارید به دنبال رنگ‌های شکلاتی روشن با هاله‌ای از رنگ قهوه‌ای سوخته باشید.

روش چهارم: ایستادن جلوی آینه

موهایتان را در یک حوله ی سفید بپیچید. آرایشتان را هم کامل پاک کنید. بعد یک لباس سفید بپوشید و جلوی آینه بایستید. مطمئن شوید جایی که در آن ایستاده‌اید دارای نور طبیعی قوی است. اگر اینطور نبود زیر یک لامپ بایستید.

روش پنجم: رنگ های لایت مناسب

برای انتخاب رنگ های لایت توجه به هاله ای که در چشم‌ها وجود دارد می تواند کمک کننده باشد. در آینه به چشم‌های خود دقیق نگاه کنید، در چشم هر کسی، رگه‌هایی از رنگی دیگر نیز وجود دارد که مسلما توجه شما را نیز جلب خواهد کرد. اگر این رنگ هاله‌ای از طلایی یا کهربایی داشته باشد، رنگ چشم‌های شما گرم است.

اگر هاله‌هایی از رنگ آبی، نقره‌ای یا خاکستری در چشم‌ها دیدید یا چشمان قهوه‌ای یک دست دارید، رنگ چشمتان سرد است. این نکته مهم است که می خواهید ظاهر طبیعی داشته باشید یا به دنبال ظاهر فانتزی هستید؟ می خواهید ظاهر خود را برجسته کنید؟ اگر به دنبال ظاهر طبیعی هستید تنها دو الی سه سایه روشن تر یا تیره تر از رنگ طبیعی موها را انتخاب کنید.

عوامل موثر بر رنگ مو

اگر تا به حال مدام از خود می پرسیده اید که چه رنگ مویی به شما می آید، با خواندن این مطالب دیگر این سوال را از خود نخواهید پرسید. چرا که جواب این سوال نزد خودتان است. همان طور که می دانید رسیدگی به موها در عین حال که ساده ترین کار است، موثرترین روش برای تغییر در ظاهرتان هم هست. البته نوع لباس هایی که معمولا می پوشید هم تاثیر دارد.

مشاهده و انواع رنگ مو در گل انار

رنگ مو متناسب با پوست و پوششتان، زیبایی شما را دو چندان خواهد کرد. به همین خاطر بد نیست یک بار امتحان کنید و آن هنگام شما هیچ وقت خود را پشیمان نخواهید دید. در اینجا تا حد ممکن به بیان مطالب مهم پرداخته شد. می توانید برای مشاهده و خرید انواع رنگ مو به فروشگاه اینترنتی گل انار مراجعه کنید.